Науково-методична проблема


Науково-методичний проект «Соціалізація особистості вихованців в гуртках шляхом впровадження новітніх педагогічних стратегій»

          Протягом 2017-2018 навчального року педагогічний колектив комунального закладу «Станція юних техніків» Кам'янської міської ради працював над третім етапом  науково-методичної проблеми «Соціалізація особистості вихованців в гуртках шляхом впровадження новітніх педагогічних стратегій».
Метою практичного етапу роботи над проектом є розробка та апробація системи діяльності навчального закладу, спрямованої на розвиток соціальних компетенцій особистості, масове запровадження новітніх педагогічних стратегій та конкретних технологій соціалізації, накопичення досвіду управління інноваційними процесами в освітній діяльності.
          Усі педагоги закладу працюють за різними напрямками, але кожен з них спрямований на досягнення головної мети -  розвинути успішну соціально адаптовану особистість вихованців, сформувати  основи культури мислення, а саме розвивати в дітей пізнавальний інтерес до оточуючого світу, бажання зрозуміти, розкрити, пізнати його закономірності; вміння логічно мислити, спираючись на знання та власний досвід, мати гнучкий та критичний погляд на світ, бути адаптованим до різноманітних життєвих ситуацій.        
          На засіданні творчої групи з досвідченими педагогами  був розроблений план третього етапу роботи над науково-методичним проектом у закладі, який зорієнтований на вирішення науково-методичної проблеми закладу «Соціалізація особистості вихованців в гуртках шляхом впровадження новітніх педагогічних стратегій» та реалізуватиметься  впровадженням в практику інноваційних методів та форм роботи, що сприятимуть адаптації вихованців в суспільстві.
Протягом 2017-2018  навчального року педколектив  продовжував працювати над своїм проблемним питанням «Соціалізація особистості вихованців у гуртках шляхом впровадження новітніх педагогічних стратегій». Над цією проблемою колектив працює третій рік. Практичний етап роботи над науково-методичним проектом полягав у тому, що педагоги впроваджували в практику, а саме при проведенні занять та майстер-класів, методів, прийомів та форм роботи, що сприяли соціалізації вихованців. Методистом з науково-методичної роботи були розроблені методичні рекомендації щодо проблеми, а саме мета та завдання практичного етапу роботи, пріоритетні напрямки та шляхи взаємодії, основні підходи. Також проведена робота по обміну досвідом серед педагогів щодо апробації системи роботи над науково-методичним проектом шляхом взаємовідвідування керівниками гуртків занять та майстер-класів колег, де вони змогли не тільки обмінятися досвідом, а й  проаналізувати ефективність методів.
         Працюючи за науково-методичною проблемою  згідно річного плану на 2017-2018 н. р. у нашому закладі була проведена така методична робота з педагогами:
          Були розроблені теоретичні аспекти процесу соціалізації вихованців, а саме методичні рекомендаціїї щодо роботи над науково-методичним проектом:   
1. Упровадження технології колективних творчих справ у виховний процес позашкільного навчального закладу.
2. Проблемний стіл: «Забезпечення мобільності керівника гуртка шляхом інформаційної та комунікативної компетентності.
3. Перспективне використання проектних технологій як один із шляхів формування ключових компетентностей особистості.  
4. Впровдження інноваційних педагогічних технологій у навчальний виховний процес з метою формування позитивної мотивації навчання.
5. Методичний вісник: Конкретні технології соціально-педагогічної діяльності»
         Дані рекомендації, розроблені методистом з науково-методичної роботи,  виділили основні складові соціального середовища, значущі фактори соціалізації, а також визначили умови повноцінної соціалізації дітей.
    Ще одним напрямком роботи над науково-методичним проектом «Соціалізація особистості вихованців у гуртках шляхом впровадження новітніх педагогічних стратегій» є участь у семінарах. Участь керівників гуртків у таких заходах дає можливість порівняти свою роботу, стимулює педагогів до професійного пошуку, бажання змін, серйозного аналізу власних проблем. В нашому закладі методистом з науково-методичної роботи, згідно річного плану були проведені  семінари :   
Психолого-педагогічний семінар: «Гуманізація виховного процесу як засіб запобігання правопорушень серед вихованців позашкільного навчального закладу».
Проблемний семінар: «Соціальна компетентність особистості: соціально-рольовий підхід».
Комунікативний тренінг: «Професійна компетентність педагога як одна з умов його успішної професійної діяльності», під час якого кожен педагог презентував власний напрямок роботи з гуртківцями, що наочно показало, що діяльність усіх педагогів спрямована на вирішення науково-методичної проблеми.
Під час проведення семінарів були окреслені складові соціальної компетентності, які необхідно сформувати в гуртківців, а також визначені показники соціальної компетентності дітей.      Педагоги активно обговорювали роль спілкування для повноцінного розвитку дитини, визначили форми та мотиви спілкування з різними категоріями людей, склали перелік основних помічників та перешкод у спілкування. Також розглядалися інноваційні форми та методи щодо формування соціальної компетентності вихованців.
         
Також в КЗ «Станція юних техніків» були проведені методичні ради на теми: «Визначення завдань та затвердження плану методичної роботи в закладі у 2017-2018 навчальному році», «Розвиток соціально - комунікативної компетентності вихованців позашкільного навчального закладу» на яких була проведена робота, спрямована на обмін досвідом.  
На даному етапі   проводилась робота педагогами за індивідуальними темами над науково-методичною темою.
1.Творча діяльність як засіб особистісного зростання та гармонізації стосунків учнів. (Охримець О.Є.)
2. Професійне самовизначення як чинник соціалізації та адаптації гуртківців. (Заходайло М.Ф.)
3. Система педагогічних впливів, спрямованих на соціалізацію учнів. (Колесніков В.М.)
4. Нові форми та методи виховної роботи на засадах інноваційної педагогіки та психології як засіб соціалізації особистості. (Бережна О.С.)
5. Патріотичне виховання як засіб соціалізації особистості в сучасному педагогічному процесі. (Михайличенко Л.В.)
6. Фактори педагогічного впливу на розвиток соціальної зрілості особистості. (Тягнирядно І.О.)
7. Особистісно-орієнтований підхід до організації діяльності з творчо обдарованими дітьми. (Лукс Л.С.)
8. Активізація пізнавальної діяльності гуртківців на основі використання пошуково-проектних методів. (Гасило К.Т.)
9. Формування творчої особистості національно-свідомого громадянина на заняттях в гуртку позашкільного закладу (Толстоброва С.К.)
10. Розвиток творчої особистості в процесі гурткової роботи засобами проектних технологій. (Литовченко Л.А.)
11. Розвиток життєтворчих навичок як основи життєвої компетентності людини. (Маврешко А.О)
12. Методи та прийоми створення ситуації успіху як напрямок соціалізації особистості. (Євдокимова М.Г.)
13. Запровадження здоров’язберігаючих технологій освітнього процесу як фактор фізичного, психічного та психологічного здоров’я молоді. (Зубрицька О.І.)
Робота над індивідуальними темами сприяла не тільки більшій методичній обізнаності педагогів, а й стимулювала до впровадження вивченого на заняттях в гуртках, а також аналізу власної педагогічної діяльності щодо науково-методичної проблеми закладу. 
 Така різнопланова робота дозволила досягнути позитивних результатів.
           Аналізуючи роботу педагогічного колективу над третім етапом науково-методичної проблеми «Соціалізація особистості вихованців в гуртках шляхом впровадження новітніх педагогічних стратегій»  у цілому можна зазначити, що:
ü у закладі створені належні умови для успішної соціалізації дитини, підготовки її до соціальної активності, ініціативних та творчих звершень, формування соціальної компетентності та впевненості;
ü педагогічний колектив підійшов творчо та відповідально до реалізації поставлених завдань.



Немає коментарів: